Havneomdannelsen, høringsmøde

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Havneomdannelsen, høringsmøde

september 22, 2016: 19:00 - 21:00

havneomdannelsesplan2016-hoeringsudgave
De folkevalgte politiker i Kerteminde kommune har, som de fleste ved, udsendt en høring om Byomdannelsesplan af Kerteminde Havn. (dvs en havneomdannelsesplan da den angiver hvordan havnen skal omdannes til byområde)

Mange lokale interessegrupper har fundet sammen omkring svar på høringen, for det område som vil komme til at berøre dem.

Kerteminde havn og Marina vil såfremt at høringen bliver vedtaget og udmøntes som lokalplan, endnu engang blive beskåret på landområder.

Kerteminde Sejlklub mener, at området som for tiden kendes som bådopbevaringpladsen er et nødvendigt aktiv for ikke mindst bådfolket. Pladsen gemmer også på muligheder for udvikling af maritime aktiviteter, som på sigt kan gøre Kerteminde synonym med gode maritime oplevelser, hvilket for os at se ikke indbefatter boliger.

Kerteminde Sejlklub vil gerne invitere medlemmer, klubber og erhvervsdrivende på Marinaen til et møde i Søsportscenteret, Torsdag den 22. september klokken 19.00.

Dagsorden, at få nedsat en gruppe, som ikke alene udformer et svar på høringen for området på Marinaen, men også lægger op til en udviklings- vision for Marinaren i Kerteminde.

Dokumenter og oplæg til mødet kan downloades/læses

Selve høringsgrundlaget for omdannelsesplanen er offenligtgjort på ⇒ Kerteminde Kommunes hjemmeside

Venlig hilsen
Jørgen Larsen