Klassebåd Rapporter 2018

Klassebåde 2018

Rapporter:

Her viser opslag og andre rapporter (foto fx) fra årets sejladser.Resultatlister er flyttet til sejladssiden som nu indeholder alt formelt om aftensejladse (dvs NoR, SI, Tilmeldingsprocedure, deltagerliste, resultatliste osv). Opslagstavlen vil også blive flyttet dertil og det forventes at hele den den formmelle race management overtages af manage2sail.

Denne side er de mere sociale rapporter fra sejladserne

5sm-icon-klass1

Folkebåd Meddelelser

Aflysning af sejladser

Posted on09 apr 2020

Kære Sejler i Kerteminde Sejlklub.

Coronaens hærgen påvirker desværre udøvelsen af vor sport i Kerteminde Sejlklub.

Vi har i Klubbens repræsentantskab og forretningsudvalg vurderet konsekvenserne, såvel i lyset af de officielle udmeldinger og krav som i lyset af holdningen i Dansk Sejlunion.

Vi er nået til følgende beslutning:

– Klubhuset/Søsportscentret er fortsat lukket indtil videre.
– Ungdoms-, jolle- og anden træning er fortsat aflyst indtil videre.
– Aftenkapsejladserne i foråret aflyses, det gælder både pigesejladser, tirsdagssejladser og klassebådssejladser.
– Wayfarerstævnet 2. maj 2020 aflyses.
– Sail Extreme 30. – 31. maj 2020 aflyses.
– Classic Fyn Rundt, herunder også Single Hand Fyn Rundt 5. – 7 juni 2020 aflyses.

Efterfølgende aktiviteter:

– OK jolle stævne 27. – 28. juni er på stand by, afhænger af officielle restriktioner til den tid, samt drøftelse med OK klubben.
– DM for Scankap 99, 14. – 15. august er på stand by, afhænger af officielle restriktioner til den tid, samt drøftelse med Scankap 99 klubben og Dansk Sejlunion.

Til orientering har Havnefestens ledelse besluttet at aflyse Havnefesten.

I stedet for at søge smutveje i reglerne mener vi, at det er ansvarligt at forstå reglerne som de er givet, under hensyn til deres formål og til at være realistiske mht. vor sociale adfærd som sejlere.

Derfor:

– Så længe det anbefales at holde 2 m. afstand, kan vi ikke medvirke til kølbådssejladser eller sejladser i 2 personers- eller større joller.
– Forbud mod forsamlinger over 10 personer udendørs og indendørs betyder, at vi ikke kan medvirke til stævner eller andet med social aktivitet.

Når der måtte komme lempelser, vil vi sende besked om tilsvarende lempelser i Sejlklubbens aktiviteter. Dog vil det af praktiske grunde ikke være muligt at trække aflysning af stævner tilbage.

Med bedrøvelig hilsen
Forretningsudvalget
Kerteminde Sejlklub

Er det tid til at rulle sig sammen i et hjørne?

Posted on24 sep 2019

Mørket ruller sig ind over os sejlere. Bådene er på vej på land, og kalenderen fortæller, at der er små 7 måneder til næste aftensejlads. Men minderne kan ingen tage fra os. 2019 blev igen en sæson med fantastisk sejlvejr. Fotoet er fra Folkebådenes klubmesterskab, den 21/9, og her havde flere korte bukser på, og vi burde sikkert have iført os solcreme. Sol og 2-6 m/s blev vi forkælet med. 4 sejladser fik Bjørn, Verner og hjælpedommer Køster givet 7 heldige Folkebåde. Sejladserne var på 40-50 minutter, og vinden var lidt ujævn i styrke og retning, hvilket gav noget spredning i et par af sejladserne. Cirkeline tog Bronze, Ká Nok sølv og ALPI hjembragte pokalen.

De forsvarende mestre, Rio, kunne ikke deltage, da Claus Lund samme dag, deltog og fuldførte Silverrudder! små 30 timer brugte han til turen rundt om vores ø. Sejt gået. Det har ikke været lutter lagkage at krydse fra Fyns Hoved til Strib Fyr, i mørke og 10 m/s.

Nogle er måske heldige at skulle sejle Rolling Home i Berlin i slutningen af oktober, og nogen skal til San Francisco Cup om en uge. Måske bringer de et resumé, her på siden? Personligt slutter jeg af med et stævne i Kiel 5.6. oktober, hvor jeg gaster på en Tysk båd. For os alle gælder, at vi skal sætte kryds i Kalenderen den 22/4-2020, hvor årets første aftensejlads startes kl. 19.00.

Flemming Palm ALPI 24/9-2019

Romsø Rundt 2019

Posted on29 aug 2019

Husk, at der er Romsø Rundt kapsejlads lørdag, den 31/8.

Tilmelding og sejladsbestemmelser findes her på hjemmesiden – se → RR19.

Eller direkte på Nemtilmeld, alternativ før start.

Husk dog at tidlig tilmelding letter arbejdet for arrangørerne

Reserver allerede datoen nu!

Alle sejlbåde kan deltage, også både uden kapsejladslicens, da der også bliver et løb for turbåde.

Efter sejladsen tændes op i grillen og vi håber, at så mange som muligt har lyst til at hygge sammen bagefter.

Hilsen

Kølbådsudvalget

Endeligt anekort udleveres ved check-in

Folkebådene tiltrækker professionelle sejlere og unge piger

Posted on15 aug 2019

Sol, 4-7 m/s, og 12 Folkebåde på Bugten. Heraf 2 spritnye legekammerater. Den ene er Morten Henriksen med sin familie (se foto, i endnu lånt båd), og den anden forlyder det at Henrik Kold har købt til sine 3 døtre. Det er lidt bemærkelsesværdigt og dejligt, at der nu er 6 piger under 30 år som sejler Folkebåd I Kerteminde. Måske det kunne tiltrække nogle flere unge mænd til klassen? I skrivende stund forhandles der derfor også, om en kalender for 2020, i god stil med andre sportsstjerners. Aftenens prikker tog ALPI og Cirkeline. Aftenens vinder blev dog den mere stabile KongFus.

Flemming Palm, ALPI