DH Tilmelding 2018

KS-DH-kølbåde 2018 (Tirsdagssejladser)

Sejladsdokumenter:

Regler til download og udskrivning:

Indbydelse og Tilmelding:

Indbydelsesoplysninger fremgår af denne side og sejladsbestemmelserne..

Tilmelding af båd og betaling til DH-aftensejladser sker generelt via ⇒ KS aftensejlads tilmelding som benytter medemssystemet ForeningLet.

Specifikt for DH-aftensejlads er startgebyet 550 kr for alle sejladser og betales med betalingskort ved tilmelding.

knap-foreninglet-tilmeld   ←  tryk på knappen for tilmelding.
Den tilhørende deltager liste

Der skal udfyldes oplysning om skipper (ansvarlig ombord) og båden (evt DH-certifikatnummer) samt betales for tilmeldingen med betalingskort.

Senere kommer detaljeret deltagerliste med løbsindeling på her og på →resultatsiden.

Tilmeldingen er samtidig en accept af regler og betingelser, og bekræftelse af at alle oplysninger er korrekte. Ved tilmelding opgives mailadresse og det accepteres dermed, at mailadressen kan benyttes til KS-DH-2018 relevante beskeder fra arrangør (tirsdagsudvalget) til deltagerne.

Send besked til kølbådsudvalget såfremt der er ændringer i oplysningerne i løbet af året. Arrangørerne kontrollerer DH-certifikatets gyldighed ved begyndelsen af sejladsserien, men ikke løbende i serien. Det er sejlerens pligt, at sikre båden er i overensstemmelse med certifikatet og at oplyse arrangørerne om ændringer i certifikat.

Ved udskiftning af certifikat (fx skift af båd eller væsentlige ændringer i sejlføring) afgør arrangørerne indplacering i nyt løb.

Tider:

Tidsplan remgår af sejladsprogrammet, hvor resultatlisterne også vises.

Der er planlagt start kl. 19.00 tirsdage til og med august (varselsignal til 1. start kl.18.55)

Der er planlagt start kl. 18.30 tirsdage i september (varselsignal til 1. start kl.18.25)

Der er planlagt 2 sejladser om lørdagene med 1. start kl. 10.00 (varselsignal 1. start kl. 9.55), og 2. sejlads snarest efter 1. sejlads.

Sejlermøde:

I år vil der blive afholdt sejlermøde efter hver sejlads. Vi lægger an til en lille snak om aftenens bane, vejrforhold og sejlads. Det er hensigten, at en af sejlerne skal stå for snakken og give sin opfattelse af aftenens udfordringer og inddrage de interesserede. Jacob har lovet at lægge for med sin beretning den første aften.

Alle sejlere er velkomne til sejlermødet, ikke kun skipper eller deltagere.

Tidspunktet for sejlermødet vil være 20 minutter efter sidste båd er taget i mål eller senest kl. 21:30.

Nye Gaster:

Gaster der kunne være interesserede i at sejle med om tirsdagen, kan rette henvendelse til kølbådsudvalget, så vil vi være behjælpelige med at finde en båd at sejle med.

KS-DH-Banekort2018

Andre nyttige informationer:

• Indmeldelse i Kerteminde Sejlklub sker via hjemmesidens medlemsafsnit
  • DH måling af båd og sejl sker ved kontakt til klubmålerne
  • DH mål, websejler BEMÆRK at der kommer nye og retfærdige ratings idet DH vurderes og justeres hvert år inden udstedelse af nye certifikater

rr15-flojo-prestart1

Se tilmelding-2017

Se tilmelding-2016

Seneste meddelelse relateret til DH-sejladser

Dette er opslag og nyheder som er knyttet til KS DH-sejladser, men ikke nødvendigvis meddelelser som kun vedrører DH.

Forklaring på Corona-sejladsbestemmelserne.

Posted on28 apr 2021

I tirsdags fik vi endelig taget hul på aftensejladserne. Desværre under corona-restriktioner. Disse kan enhver sejler nemt argumentere for, er lidt overdrevent forsigtige. Men vi, i sejladsudvalget har besluttet at vi ikke vil forsøge at bøje reglerne. Derfor sejles der, indtil videre efter de bestemmelser man ser, hvis man trykker på “Corona-bilag” under sejladsbestemmelserne. Det betyder også, vi skal se helt bort fra de normale sejladsbestemmelser. Jeg vil her kort forklare banesystemet:

Begynd med at tage din nye regelbog og slå op på side 177, som viser alle signalflagene. De små både skal lære sig, flag a,b og c, og de store både flag d, e, og f. I Corona-bilaget er der vist 6 baner, benævnt a,b,c,d,e og f. Før start vil dommeren hejse enten flag a,b, eller c for at fortælle hvilken bane de små både skal sejle, samt enten flag d,e, eller f, til de store både. Under flaget vil der være enten et grønt, eller et rødt flag, som fortæller om vi skal styrbord, eller bagbord rundt. Hejses, f.eks 2 røde flag betyder det at de små både sejler bane B, og at de skal bagbord rundt. Det er en god ide at medbringe en kikkert.

Startproceduren er helt standard:

10 min før de store både starter hejses talstander 1. 4 min før kommer P op, 1 min. før hives P ned igen, og når også talstander 1 hives ned, går starten.

for de små både ligeså, bortset fra at det er talstander 2 de bruger.

Hilsen Flemming Palm, på vegne af Kølbådsudvalget.